Aankomst in Messica - Reisverslag uit Chimoio, Mozambique van Froukje Boer - WaarBenJij.nu Aankomst in Messica - Reisverslag uit Chimoio, Mozambique van Froukje Boer - WaarBenJij.nu

Aankomst in Messica

Door: Froukje

Blijf op de hoogte en volg Froukje

08 Juni 2013 | Mozambique, Chimoio

Olá família e amigos,

Omdat we zo eten gaan koken, nu alleen even een kort verhaaltje:

Sinds dondagavond bevind ik me in het plaatsje Messica, gelegen tussen de steden Chimoio en Manica, waar ik de komende tweeënhalve maand door zal brengen. Ik verblijf hier in een huisje van hulporganisatie Caritas. Op dit moment is hier ook nog een andere Nederlandse student Hilbert. Hij vertrekt volgende week woensdag weer naar Nederland en in de tussentijd probeert hij me zoveel mogelijk dingen uit te leggen en te leren, zodat ik zijn werk hier over kan nemen. Zo heb ik gisteren al een beetje leren brommerrijden en heb ik kennis gemaakt met David, die ons helpt met het veldwerk. David woont op de berg in het studiegebied en het is ongeveer drie kwartier brommeren naar zijn huis. Het eerste gedeelte van de weg er naartoe is een redelijk goede zandweg, maar het gedeelte dat de berg op gaat is erg hobbelig en sommige stukken zijn te steil om met de brommer op te rijden. Voor deze hobbelige rit, krijg je echter wel een prachtig uitzicht terug. Gisteren heb ik samen met Hilbert en David ook al de eerste afvoermeting gedaan en dit vond ik echt leuk om te doen. Op de terugweg naar het huisje kregen we brommerpech; de ketting lag eraf. Gelukkig had ik gisteren nog een goede technicus bij me (Hilbert), maar omdat ik vanaf volgende week op mezelf aangewezen ben en het zeker niet de laatste keer zal zijn dat er iets mis is met de brommer staat er ook nog een korte cursus ‘brommers repareren’ op het programma. Daarnaast ben ik ook heel hard Portugees aan het leren, maar vooral het spreken vind ik nog best lastig. Volgens Hilbert komt dat ook nog wel goed want hij heeft ook goed Portugees leren spreken in het half jaar dat hij hier gezeten heeft.

Liefs vanuit een overwegend zonnig, maar helaas inmiddels al donker Moçambiqe!

  • 09 Juni 2013 - 09:42

    Sandra:

    Hoi Froukje,

    Leuk om zo snel al je bericht te mogen lezen!
    Komt volgens mij helemaal goed met jou daar!
    Heel veel plezier en studiegenot!

    groet ook van Eddy en Boef, Sandra

  • 10 Juni 2013 - 10:28

    Reino:

    Hoi Froukje,
    Een hele goeie tijd daar toegewenst, het ziet er mooi uit.

    groeten van Reino

  • 16 Juni 2013 - 20:28

    Barbara:

    Leuk verhaal! En wat een stoere brommer!! Veel plezier Liefs Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 13439

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 25 Mei 2014

Zomaar op reis naar Indonesie

02 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Over de evenaar

27 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Stage in India

Landen bezocht: