Toeristische attractie - Reisverslag uit Haiderabad, India van Froukje Boer - WaarBenJij.nu Toeristische attractie - Reisverslag uit Haiderabad, India van Froukje Boer - WaarBenJij.nu

Toeristische attractie

Door: Froukje Sietske

Blijf op de hoogte en volg Froukje

14 Mei 2010 | India, Haiderabad

Hoi allemaal!

Nog even snel een kort verhaaltje en wat foto's, voor ik weer uit Hyderabad vertrek. Komende ochtend ga ik namelijk een weekje vakantie vieren in Kerala en Goa. En daarna alweer terug naar Nederland op de 24e. Dus wie weet is dit zelfs wel mijn laatste bericht uit India. Daarom wil ik alvast iedereen bedanken voor alle reacties/mailtjes. Iedereen die al eens eerder lange tijd alleen in het buitenland heeft gezeten weet dat dat echt heel fijn en bemoedigend is, zo ook voor mij!

Afgelopen weken heb ik doordeweeks vooral op kantoor gezeten en in het weekend toeristische uitstapjes gemaakt. In vele gevallen krijg ik daarbij meer aandacht dan de historische plaats zelf en vertrek ik dan ook weer met een soort van "Celebrity gevoel". Iedereen wil namelijk met me op de foto en niemand is te beroerd om het te vragen. Zelfs jongens die hand in hand met hun vriendin lopen wagen het nog om dingen me dingen na te roepen als "hey beauty" en "how're u?". Wat op zich natuurlijk niet zo'n gekke vraag is. Verder denkt ook iedereen dat ik uit de USA kom, een statement dat ik altijd maar zo gauw mogelijk probeer te ontkrachten.

Wat ook wel grappig was dat hier een paar dagen geleden een lange blanke gast met een kale kop over straat liep met een van z'n Indiase vrienden. Het was echt zo'n typische macho met zo'n gorilla loopje. Zegt mijn Indiase vriendin: "hey, there is your brother walking". Echt geniaal :D!

Verder ben ik op een vrijdagavond ook nog met m'n collega naar de kroeg geweest. Dat was super gezellig. Er werd vooral seventies en eighties muziek gedraaid en de obers hadden allemaal bloemetjesbloezen met knalroze kragen en zo'n Frans petje aan. En nog het beste: er was een dansvloer! Het feest begint hier al om tien uur/half elf en eindigt dan om een uur of twaalf, dat dan weer wel.

Met die minder aardige vriendin is het ook allemaal nog goed afgelopen. Op een van de zondagen ben ik nog met haar en haar kamergenootje naar het museum en Golconda Fort geweest en we zijn nog een keer ween shoppen en verder heb ik haar eigenlijk niet meer gesproken.
In tegenstelling tot een van de andere meiden in het hostel die ik bijna elke avond sprak en ook de opmerking over de blanke gast maakte. Met haar ben ik ook nog naar de "tombs of Qutb Shah" geweest. Dit zijn oude islamitische graftomben. Wel erg mooi. Tegen de tijd dat wij er waren, waren alle (bijna uitsluitend) Moslimfamilies hun Biryanies (rijstgerecht)" aan het eten. Waarop zij zoiets opmerkte als: "Wel vreemd eigenlijk, picknicken op het kerkhof"....
Behalve de hitte zullen er dus zeker wel dingen zijn die ik ga missen aan de stad. De geuren, kleuren (mooie saris!) en zelfs de drukte! Maar ik krijg ook steeds meer zin om weer terug te keren naar Nederland!
Dus nu nog even een weekje genieten en dan zie ik jullie weer terug!

Heel veel liefs,

Froukje

  • 13 Mei 2010 - 20:00

    Brechtje En Heit:

    Goeie reis moarn!


  • 13 Mei 2010 - 20:03

    Inge:

    Wat is er mis met de USA? I love America!
    Laatst vroeg een Amerikaan aan me uit welke staat ik kwam, dat is ook wel grappig :)Ik ben een echt amerikaantje.

    Mooie foto's! super dat je lekker kunt reizen. Goede reis naar huis alvast en tot laters.
    xx inge

  • 16 Mei 2010 - 11:43

    Oma Lambert:

    Hoi Froukje, ik ben echt blij je verslagen te kunnen lezen en hoop datje een fijne vakantie hebt!
    je oma uit axel

  • 25 Mei 2010 - 13:12

    Roos:

    Welkom thuis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Froukje

Actief sinds 01 Feb. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 13444

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 25 Mei 2014

Zomaar op reis naar Indonesie

02 Juni 2013 - 19 Augustus 2013

Over de evenaar

27 Februari 2010 - 24 Mei 2010

Stage in India

Landen bezocht: